social media

5 wiodących trendów Social Media w 2018 roku

Jeszcze w ubiegłym roku każdy Social Media Ninja patrzył w przyszłość z niepewnością. Zasięgi organiczne leciały na łeb na szyję, a wraz z nimi spadało zainteresowanie odbiorców. Wówczas jeszcze nie do końca wiedzieliśmy jak skutecznie przeciwdziałać tej tendencji. Eksperymentowanie pozwoliło na wyselekcjonowanie szeregu metod, które umożliwiły zwrócenie uwagi odbiorców. Chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania proponujemy? Koniecznie zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

Influencer marketing

 

social media

Termin influencer w wolnym tłumaczeniu oznacza osobę wpływową, lecz wcale nie chodzi tutaj o polityków. W ujęciu marketingowym bardziej zwracamy się ku osobom publicznym cieszących się zaufaniem i zainteresowaniem społecznym. Taką rolę mogę pełnić aktorzy, piosenkarze, sportowcy itd. Tym samym nie są to osoby związane wyłącznie z internetem oraz mediami społecznościowymi. Występują również w przestrzeni telewizyjnej bądź radiowej. W tych kanałach częściej określamy ich mianem celebrytów.

Przez długi czas wychodziliśmy z założenia, że udział w kampaniach reklamowych i rola ambasadorów rozmaitych marek przysługuje wyłącznie gwiazdom showbusinessu. Ewolucja terminu „influencer” pozwoliła wyjść poza dotychczasowe ramy. Obecnie wspomniane miano przysługuje również osobom, które wcale nie dysponują sześciocyfrowymi zasięgami, a ulicą przejdą bez wzbudzania ogromnego poruszenia. Wystarczy już 1000 followersów na Instagramie, aby zostać influencerem. Co więcej, twórcy skupiający przy sobie mniejsze grono fanów są wiarygodniejsi, ponieważ mogą zbudować bliższą więź ze swoimi odbiorcami.

Kampania reklamowa z udziałem 1000 mikroinfluencerów byłaby niemal niemożliwa do skoordynowania. Właśnie dlatego proces został zautomatyzowany. Coraz większą popularnością cieszą się platformy skierowane do osób, które pragną nieco zarobić na swoim wizerunku. Do dyspozycji masz między innymi WhitePress, ReachaBlogger bądź Influencers Club. Kooperacja pomiędzy markami a użytkownikami przybiera różnorodne formy. Możemy wyróżnić chociażby wyjazdy sponsorowane, product placement czy też dedykowany materiał wideo.

Grupy

 

socila media

Mark Zuckerberg zapowiedział, że zamierza powrócić do pierwotnych założeń serwisu. Tym samym większy nacisk zostanie położony na społecznościowy wymiar portalu. Konsekwencją tego ruchu będzie osłabienie pozycji fanpage’ów przy jednoczesnym wzroście znaczenia grup. Zdecydowanie powinieneś iść tym tropem, aby cały czas utrzymywać uwagę fanów.

Czatboty

 

chatbot

Czatboty znacznie poszerzają zakres możliwości w ramach Messengera podłączonego pod stronę firmową. Możesz używać ich chociażby jako FAQ. W tym celu osadź na czacie pytania najczęściej zadawane przez Twoich odbiorców. Wystarczy, że użytkownik kliknie w odpowiedni przycisk, a bot automatycznie udzieli mu odpowiedzi.

Równie popularne jest wykorzystywanie czatbota w charakterze newslettera w wydaniu Facebookowym. Wyślij swoim odbiorcom prośbę o subskrypcję. Następnie podsyłaj im bieżące informacje, udostępniaj kolejne materiały związane z kursem online lub zdecyduj się na inny rodzaj komunikatów. W tym przypadku masz całą masę możliwości.

Ciekawym rozwiązaniem jest również użycie Messengera do przeprowadzenia klienta przez fazę składania zamówienia. Takie rozwiązanie wprowadziła PizzaHut, która wykorzystała czatbota do wypytania odbiorcy o oczekiwania wobec zamawianej pizzy. Po ustaleniu wszystkich szczegółów skompletowane zamówienie trafia realizacji.

Niebagatelną zaletą czatbota jest również możliwość utrzymywania stałej komunikacji pomiędzy firmą a użytkownikami. Messenger Twojej firmy nigdy nie pozostaje bez opieki. Czatbot zapozna się z intencjami rozmówcy i pozwoli zaoszczędzić na czasie. Kiedy wkroczysz do akcji, potencjalny klient będzie już przygotowany i bardziej świadomy.

Format wideo

 

youtube

Rosnące znaczenie postów w formie wideo nie jest żadnym zaskoczeniem. W algorytmie Facebooka filmy ustępują jedynie transmisjom na żywo. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych lat przeważająca liczba treści w mediach społecznościowych przyjmie formę wideo.

Administratorzy największych fanpage’ów starają się zróżnicować konstrukcję postów i podać je odbiorcom w przystępnej formie. Wszelkie posty z kategorii DIY, ciekawostek, historii w pigułce coraz częściej przedstawiane są jako wideo. Autorzy wprowadzają dynamicznie tło a na nim osadzają zwięzłe opisy danego zagadnienia. Dzięki temu znacznie łatwiej przyswajamy informacje.

Korzystnym zjawiskiem jest również zaostrzająca się rywalizacja pomiędzy Facebookiem a YouTubem. Zdeterminowany konkurent to najlepszy bodziec rozwoju. Z całą pewnością wkrótce możemy spodziewać się wielu nowych funkcjonalności.

Transmisje na żywo

 

social media

Jeśli wstawisz na Facebooka standardowy post składający się z grafiki i zwięzłej zajawki to zobaczy go wyłącznie część Twoich znajomych. Kwestia streamingu kształtuje się nieco inaczej. Po rozpoczęciu transmisji na żywo powiadomienie dotrze do wszystkich Twoich znajomych. W przypadku stron firmowych występuje analogiczna sytuacja.

Streaming to najbardziej premiowany format przez Edge Rank, czyli algorytm Facebooka. Warto zwracać się ku tej formie nie tylko w celu zbudowania solidnych zasięgów. To także świetny sposób na prowadzenie spontanicznej komunikacji z odbiorcami. Zorganizuj AMA albo zapytaj widzów o ich sugestie odnośnie rozwoju Twojej firmy. Zacieśnij relacje ze swoimi odbiorcami i pokaż, że nie jesteś spiętym przedsiębiorcą myślącym tylko o zysku. Twoi klienci obdarzą Cię większym zaufaniem i z pewnością odwdzięczą się wzrostem zaangażowanie.

Powyższe rozwiązania pomogą Ci odzyskać kontrolę nad swoimi profilami w Social Media. Możesz posłużyć się metodami, które zostały już sprawdzone przez inne firmy albo wykorzystać autorski sposób na ujarzmienie niesfornych algorytmów. Testuj różne możliwości aż znajdziesz rozwiązanie odpowiadające potrzebom Twojej firmy.

Dodaj komentarz