6 mitów o pozycjonowaniu, w które wierzyłeś

Pozycjonowanie jest drogie

Istnieje przeświadczenie, że reklama internetowa w postaci pozycjonowana wiele kosztuje. Gdy jednak zbadamy ilość użytkowników, do których mamy szansę dotrzeć ze swoją usługą w porównaniu do standardowych reklam offline’owych, zauważamy znaczną różnicę. Okazuje się, że to właśnie wysoka pozycja w wynikach Google jest tańszym rozwiązaniem, wobec tradycyjnej reklamy np. w postaci banera reklamowego przy drodze. Należy zauważyć, że coraz większa liczba klientów szuka usług tylko za pomocą internetu. Oznacza to, że konsumenci w mniejszym stopniu zwracają uwagę na reklamy zewnętrzne, ponieważ w razie potrzeby szukają ich w internecie. Warto o tym pamiętać przy podejmowaniu kolejnych reklamowych decyzji.

Mogę kupić linki zewnętrzne

Na wielu stronach możemy zauważyć oferty sprzedaży linków pozycjonujących. Hasła reklamowe informują, że za 10 zł otrzymasz 10000 linków dobrej jakości, które pozwolą wypozycjonować Twoją stronę na pierwsze miejsce w Google, ale czy na pewno tak jest? Pozycjonowanie jest procesem skomplikowanym, na który składa się wiele czynników i godzin pracy specjalisty. Wykupienie jedynie linków, bez innych działań pozycjonerskich nie spowoduje wzrostu pozycji, a jedynie może zaszkodzić stronie. Nienaturalny wzrost liczby linków odsyłających do strony, jest szybko wykrywalna dla robotów Google, i skutkuje nałożeniem filtra, który może całkowicie usunąć stronę z wyników wyszukiwania.

Panorama firm mi wystarczy

Bardzo często słyszymy od klientów, że pozycjonują się w Panoramie firm. Uważają oni, że korzystanie z takich portali jest najlepszą metodą reklamy w Internecie. Niestety jest to błędne założenie. Internauci w dzisiejszych czasach szukają najkrótszej drogi dotarcia do pożądanych usług i produktów. Profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej pozwala uzyskać wysokie wyniki w wyszukiwarce na wybrane przez firmę frazy. Oznacza to, że użytkownik, poszukujący danych usług trafia dokładnie do firmy, która znajduje się w TOP10 wyszukiwań. Korzystając z usług pozycjonowania, pozwalasz znaleźć siebie potencjalnym klientom.

Optymalizacja strony nie jest mi potrzebna

Optymalizacja jest pierwszym etapem prawidłowego pozycjonowania, bez niej strona może nigdy nie uzyskać oczekiwanych wyników w wyszukiwarkach. Błędnym przeświadczeniem jest myślenie, że jeżeli strona wygląda nowocześnie (ma dużo grafik i mało tekstu) oznacza to, że będzie łatwo się ją pozycjonowało. Często jest jednak na odwrót. Szczególnie kiedy treść ze strony powiela się na innych zakładkach i serwisach. Dlatego tylko odpowiednia optymalizacja wykonana przez fachowca pozwoli cieszyć się ze skutecznego pozycjonowania.

Wystarczy raz się wypozycjonować

Kiedy strona wejdzie na szczyt i uzyska pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwań, pojawia się przekonanie, że już nie trzeba kontynuować dalszych prac pozycjonerskich. Jest one jednak niepoprawne, ponieważ zaprzestanie działań bardzo często wiąże się ze spadkiem pozycji. Należy nadal pracować, tak aby utrzymać uzyskane efekty i nie pozwolić wyprzedzić się konkurencji. Dodatkowo, aby Google uznało stronę za wartościową, powinna ona spełniać wiele warunków, konsekwencją niedopełnienia ich jest obniżenie wartości strony dla Google a co za tym idzie, obniżenie wyników.

Moi klienci nie szukają takich usług w Internecie

Według badań CBOS co drugi Polak kupuje online. Podobne badania wskazują, że coraz większa ilość osób szuka usług tylko w Internecie, omijając reklamy tradycyjne. Rynek e-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie, co przyzwyczaja klientów do znajdywania wszystkich informacji w jednym miejscu. Dlatego nikogo już nie dziwi fakt, że szukając hydraulika, sięgamy po laptopa czy smartfona, a nie jak kiedyś po gazetę, w której wertujemy ogłoszenia. Przedsiębiorstwa powinny zdawać sobie sprawę, że aby nadążyć za klientem, muszą korzystać z reklamy internetowej.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?  Masz pytanie?

Skontaktuj się ze mną:

cropped-wycieta_pomarancza2.png

stoppka

Maja Dąbrowska

Specjalista ds. obsługi klienta

………………………………………….

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz