6 rodzajów postów, dla których musisz znaleźć miejsce w swoich Social Mediach!

Twoi odbiorcy potrzebują różnorodności. Jeżeli nie będziesz im tego dostarczać, ryzykujesz, tym że zwyczajnie się znudzą i stracisz ich uwagę na stałe. Aby jednak tego uniknąć wprowadź na stałe pewne rodzaje postów, które nakłonią do interakcji i zwrócą uwagę Twoich zwolenników.

Zadawaj pytania

Każdy człowiek ma opinię, a ludzie w sieci uwielbiają się nią dzielić. W końcu dlatego dołączyli do portalu społecznościowego. Pytania, na które będą odpowiadać pomogą Ci poznać opinie Twoich potencjalnych klientów na różne tematy. Musisz jednak precyzyjnie i ostrożnie zadawać owe pytania, bo niektóre z nich mimo dużego zainteresowania w komentarzach, mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej marki.

Nakłaniaj do kończenia zdań

Jest to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania wśród użytkowników. Co więcej, można wykorzystać te informacje do przyszłych kampanii reklamowych, poprawienia jakości usług lub polepszenia swoich produktów.

Przykład:

  • Najgorsza obsługa klienta, jakiej kiedykolwiek doświadczyłem…

Prezentuj rady i wskazówki

Użytkownicy Social Mediów wszędzie szukają wskazówek, chociaż może nie są tego nawet do końca świadomi. Zapewnienie wartościowych porad utrzymuje odbiorców oraz wzmaga ich zaangażowanie. Mogą się nimi dzielić, komentować, opisywać problemy z jakimi się spotkali, co może pozytywnie wpłynąć na zaufanie do Twojej marki.

Podziel fanów na dwa obozy

Chcesz wywołać dyskusję pod postem? Każ ludziom wybierać i uzasadnić swój wybór. Takie posty zawsze budzą emocję i ludzie chętnie się wypowiadają. Pamiętaj jednak, żeby wybór, który mają dokonać był prosty i nie kontrowersyjny, wpis ma kojarzyć się z czymś miłym, a nie zniechęcać.

Przykład:

  • Instagram vs Snapchat – co wybierasz i dlaczego? Komentujcie!

Komentuj bieżące wydarzenia branżowe

Jeżeli Twoja firma, przykładowo zajmuje się sprzedażą telefonów, a na rynek właśnie wyszedł nowy iPhone , to wypadałby napisać o tym kilka słów. Pisanie o aktualnościach branżowych wpływa korzystnie na Twój wizerunek, ponieważ odbiorcy widzą, że jesteś na bieżąco ze wszystkimi trendami związanymi z Twoim biznesem.

Udostępniaj video

Facebook, Snapchat czy Instagram posiadają opcję prowadzenia transmisji LIVE, można to wykorzystywać w bardzo ciekawy sposób, np. pokazać zakamarki swojej firmy lub wypowiedzieć się na jakiś ciekawy temat. Poza tym, jeżeli nie wiesz co mogłoby zainteresować Twoich odbiorców w wersji live, to zawsze możesz znaleźć jakiś ciekawy filmik w sieci i go zwyczajnie udostępnić.

cropped-wycieta_pomarancza2.png

Dodaj komentarz