strony www poznań

Nowoczesność kontra klasyka. Jakie treści powinna zawierać firmowa strona www?

 Każda strona internetowa niezależnie czy jest „wizytówką” firmy czy zaawansowanym sklepem powinna zawierać pewne standardowe informacje. Jakie?

Nowoczesność w klasycznej odsłonie

Budując od podstaw lub aktualizując każdą stronę internetową należy wziąć pod uwagę różne czynniki dotyczące rozmieszczenia na niej treści. Zależy nam nie tylko na to, żeby  zapewnić potencjalnym klientom informację, ale też wygodę poruszania.Współczesne narzędzia do tworzenia storn internetowych dają ogromne możliwości graficzne. Programiści ścigają się w tworzeniu jak najatrakcyjniejszych szablonów i rozwiązań, ale wciąż pewne elementy w architekturze rozmieszczenia treści na stronie nie ulegają zmianie.

Strona główna – Gabinet Prezesa

strona głównaNowoczesna strona główna to miejsce w którym użytkownik powinien znaleźć skompresowaną w pigułce wiedzę i najistotniejsze informację o oferowanych przez firmę usługach w atrakcyjnej formie graficznej. Stronę główną można porównać do okładki książki. Niby nie powinno oceniać się treści bazując na niej, ale i tak lwia część ludzi właśnie to robi.

Dobrze zaprojektowana strona główna powinna posiadać odpowiedni slogan np. w formie „slidera”, który zawiera skrótową informację na tematy związane z tym, czym właściwie zajmuje się firma. Każdy użytkownik odwiedzający stronę firmy, chce jak najszybciej dowiedzieć się czy dobrze trafił i czy znajdzie dalej interesujące go informację na temat poszukiwanych usług.

Niezmiernie istotną częścią strony głównej jest łatwe do zlokalizowania, czytelne menu, które powinno kierować na najczęściej szukane przez klientów podstrony.

Podstrony – różne działy Twojej firmy

Każda strona internetowa (z wyjątkiem stron „wizytówkowych”) składa się ze strony głównej  oraz dodatkowych podstron. Ich ilość zawartość i forma zależą od indywidualnego podejścia, trendów i potrzeb. Nie mniej przyjęty klasyczny model zawiera kilka elementarnych podstron, bez których nie da się obejść.

O nas

Tutaj możemy zawrzeć krótką historię naszej firmy, pochwalić się najważniejszymi osiągnięciami czy czasem, przez jaki jesteśmy obecni na rynku. Potencjalny klient wchodząc na tą podstronę oczekuje kompleksowej informacji i powodów dlaczego miałby nam zaufać i co wyróżnia nas spośród konkurencji.

Oferta

To prawdopodobnie najważniejsza podstrona na całej twojej stronie WWW. To tutaj potencjalny klient będzie szukał informacji na temat szczegółowej oferty Twoich usług lub produktów przez Ciebie sprzedawanych. Warto dobrze przemyśleć konstrukcję tej podstrony, a nawet podzielić ja na mniejsze podkategorie, aby maksymalnie ułatwić użytkownikowi odnalezienie interesującej go treści.

Kontakt

Podstrona kontakt, jak sama nazwa wskazuje, powinna zawierać dane, które umożliwią potencjalnemu klientowi nawiązanie z nami wspólpracy. Na tej podstronie należy zawrzeć takie dane jak adres siedziby naszej firmy, godziny otwarcia, mapę dojazdu (np. w formie zaimportowanej wizytówki Google Moja Firma), wszelkie formy kontaktu jak telefony, adresy mailowe, formularze kontaktowe. Można tu również umieścić inne dane firmy jak NIPREGON czy numer konta bankowego, na który chciałbyś otrzymywać wszelkie płatności z tytułu przeprowadzanych transakcji. Dane z zakładki kontakt często wykorzystywane są do sporządzania faktur dlatego warto zaznaczyć wszelkie istotne informacje np. przez nagłówek „dane do faktury”.

strony internetowe poznań

Inne przydatne podstrony

Oprócz „wielkiej czwórki” każda strona WWW  może zawierać dziesiątki, a nawet setki podstron, wpisów, kategorii czy produktów. Klika najpopularniejszych to:

Cennik

cennik stron internetowychNie zawsze chcemy podawać cenę świadczonej przez naszą firmę usługi lub sprzedawanego produktu. Jeśli jednak posiadamy oficjalnie przyjęty cennik, albo zależy nam na jawności oferty to jest to idealna podstrona do zawarcia wszelkich informacji związanych z cenami.

Portfolio (galeria)

Tutaj można umieścić wszelkie informacje o zakończonych projektach, w której brała udział nasza firma. Zależnie od prowadzonej działalności mogą być to np. zdjęcia, opisy projektów czy „case study” projektów, w których firma wykazała się rozwiązaniem trudnego problemu.

Nagrody i wyróżnienia

Jeśli firma może pochwalić się unikalnymi sukcesami jak nagrody branżowe, zdobyte certyfikaty czy wyróżnienia i pochwały, warto takie informacje zawrzeć na osobnej podstronie.

Blog

Strona z wpisami. Bardzo przydatna z perspektywy pozycjonowania strony oraz działań marketingowych. To tutaj tworzona jest nowa świeża treść, prezentująca artykuły  lub usługi świadczone przez firmę.

Aktualności

Może zawierać np. aktualności z działania firmy, prowadzonej przez nią inwestycji, ale także artykuły tematyczne o usługach czy produktach, zmianach w ofercie, promocjach itd.

Strony WWW Poznań

Chcesz zbudować nowoczesną stronę dla Twojego biznesu? Od 10 lat tworzymy firmowe strony internetowe dla firm z Poznania i całego  kraju. Nasi specjaliści codziennie wykorzystują swoja fachową wiedzę do tworzenia rozwiązań, które przekładają się na realne zyski. Daj się zauważyć w sieci z M40.pl.

Dodaj komentarz