tlo content marketing

Content Marketing i wszystko jasne

Dzisiejsza sieć internetowa oferuje nam wiele metod marketingowych, które mogą zapewnić nam lub naszym firmom czy organizacjom wymierne korzyści. Aktualnie jedną z najważniejszych gałęzi promocji w internecie jest Content Marketing.

Dobra strona medalu

Content Marketing to najogólniej treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą sieci w skonkretyzowanym celu. Oczywiście, cel ten nie musi być wyraźnie uściślony ale musi posiadać jakiś plan działania. Przez Content Marketing rozumiemy również tzw. marketing treści czyli pozyskiwanie potencjalnych klientów przez własne publikacje.

obrazek 01 content

„Dobra promocja treści następuje w momencie kiedy obie części równania są dopasowane i skupione na publikacji” – prawo zachowania contentu.

W odróżnieniu do tradycyjnych form marketingu, Content Marketing skupia się na budowaniu długotrwałych zależności na linii nadawca – odbiorca. Najważniejsza jest tu interakcja jednej i drugiej strony poparta ich zaangażowaniem. Dobra promocja treści następuje w momencie kiedy obie części równania są dopasowane i skupione na publikacji.

Treści udostępniane przez sprawnych content marketingowców powinny być przede wszystkim atrakcyjne. Tekst czy inna forma publikacja muszą się wyróżniać na tle setek innych podobnych. Treść musi być także przydatna – nie może przekazywać nieodpowiednich lub mało przydatnych myśli. Fabuła publikowanych fraz nie może być też nieciekawa – odbiorcy wymagają od nas aby to co publikujemy było interesujące. Istotne jest też sprecyzowanie przekazu tak aby dopasować się do danej branży.

Formy jakie przybiera Content Marketing

Content Marketing przyjmuje w swoim działaniu różne formy. Cały czas powstają nowe kształty treści – niektóre ewoluują i zmieniają się w coś następnego, inne zaś powstają na skutek powstawania nowych narzędzi, technologii czy koncepcji. Tradycyjną formą tego marketingu są artykuły, materiały evideo czy bardzo popularne ostatnio infografiki. Istnieją również szczególne kształty takie jak np. Webinaria czy podcasty.

W każdej z tych form treść może przybrać charakterystyczny kształt. Najczęstszą metodą jest tu prowadzenie bloga firmowego przy stronie głównej. Może on także funkcjonować pod innym adresem internetowym. Publikacja może też zostać opublikowana jako tekst publicystyczny. Najczęściej są to wywiady, w których prezentuje się markę w rozmowie z osobą odpowiedzialną za dany projekt oraz poradniki czy recenzje. Dobrze jeżeli w danej publikacji zasięgamy opinii eksperta lub osoby popularnej w sieci np. znanego blogera. Najbardziej znaną formą są jednak znane od dawna opisy produktów lub artykuły sponsorowane.

Warunki tworzenia sprawnej treści

Jak zatem Content Marketing wpływa na pozycjonowanie? Jest to metoda dziś chyba najważniejsza jeżeli chodzi o pozycję i widoczność w sieci. Jednak sama publikacja niewiele nam daje, gdyż muszą zostać tu spełnione konkretne warunki. Tekst musi przede wszystkim zawierać słowa kluczowe, czyli te na które witryna ma być indeksowana w TOP10 wyszukiwarki.

Algorytmy Google jednak nie patrzą ślepo tylko i wyłącznie na to czy w publikacji są zawarte kluczowe frazy. Znana wyszukiwarka skrupulatnie bada strony także pod kątem jakości. W tym przypadku oceniana jest:

  • poprawność – tekst nie może zawierać jakichkolwiek błędów;

  • naturalność – publikacja nie może być przesycona słowami-kluczami;

  • przejrzystość – tekst musi być estetyczny, zawierać podział na akapity, punkty i nagłówki;

  • zawartość – treść powinna być bogata w treści uzupełniające: video, zdjęcia, wykresy;

  • unikalność – najważniejszy aspekt, tekst musi być oryginalny i wcześniej niepublikowany.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Masz pytanie?

Skontaktuj się z nami.

kontakt@grupam40.pl

Dodaj komentarz