Copywriting – jak robić to dobrze

Copywriting to stosunkowo młody zawód, który zyskuje coraz większą popularność. Polega on na pisaniu artykułów, tekstów lub haseł reklamowych. Właściwie może być odpowiedzialny za każdą formę pisaną, w zależności od potrzeb.

Jak napisać dobre teksty, które zwrócą uwagę odbiorców?

Mamy kilka wskazówek, które warto wykorzystać, zanim zaczniesz pisać:

  • Sprawdź kim jest Twój klient i zastanów się, do jakiej grupy docelowej chce dotrzeć. To bardzo ważne, bo inaczej będziemy pisać teksty skierowane na przykład do młodych niż do starszych osób.
  • Zbierz informacje o danym produkcie, usłudze, firmie. Im więcej szczegółów poznasz tym lepiej. Łatwiej się pisze o czymś, co dobrze znamy. Dzięki temu zyskasz większe pole manewru, a Twoje teksty nie będą wymuszone, sztywne.

A kiedy już zaczniesz pisać:

  • Content jest najważniejszy. To główna zasada, jaką się kierujemy. Tekst musi być lekki, zabawny. Duże znaczenie ma gra na emocjach.
  • Pamiętajmy, że content to nie tylko treść, ale również zdjęcia, filmy, infografiki. Ludzie są wzrokowcami, więc „sucha” treść nie przyciągnie uwagi, nie zapadnie w pamięć.
  • Pamiętajmy o modzie i wykorzystujmy rzeczy, które są obecnie na topie.
  • Używajmy potocznie znanych powiedzeń, związków frazeologicznych. Po prostu bądź kreatywny.
  • Odbiorcy na pewno docenią zabawną grę słów, nieoczywisty tekst z podwójnym dnem. Satysfakcja odbiorcy po odgadnięciu takiego podwójnego znaczenia gwarantowana!
  • Stosuj chwytliwe i intrygujące nagłówki. To bardzo ważne, bo to właśnie tytuł decyduje o tym, czy ktoś przeczyta więcej.
  • Podawaj przykłady. To pozwala lepiej zobrazować sobie dany problem.

Czego lepiej unikać:

  • Puste slogany, które nie są oparte na faktach. Ludzie chcą konkretnych informacji.
  • Wciskanie na siłę lub całkowite pomijanie fraz kluczowych.
  • Pomijanie etapu reaserchu.
  • Mało kto ma obecnie czas czytać długie teksty, które tak naprawdę można byłoby skrócić do kilku zdań. Stosuj zasadę „krótko i na temat”.
  • Unikaj skomplikowanej treści i trudnych słów.

Oczywiście do każdego zlecenia trzeba podejść indywidualnie i odpowiednio dopasować treść. Nie każda marka może pozwolić sobie na takie sam styl.

Każde zlecenie to nowe wyzywanie i nowa możliwość rozwoju. Ważne jest, aby traktować pracę z pasją. Niestety to widać, kiedy tekst jest pisany „na siłę”.

Pamiętajcie, że copywriting to odpowiedzialne zadanie. To właśnie teksty generują ruch na stronie i budują relacje z odbiorcami. Dlatego dobry copywriting jest w cenie.

Dodaj komentarz