eye tracking

Eyetracking – Święty Graal marketingu internetowego?

Świat pędzi do przodu, a my razem z nim. Mało kto ma dzisiaj czas i chęci na mozolne szukanie informacji. Klient wybiera sklep internetowy, ponieważ chce oszczędzić czas, który byłby mu potrzebny na dojechanie, szukanie czy kupowanie w jego stacjonarnym odpowiedniku. Ważne jest to, żeby odwiedzający dobrze czuł się na Twojej stronie internetowej i poruszał się po niej intuicyjnie. Dzięki temu szansa, że do Ciebie wróci na kolejne zakupy, znacznie wzrasta. Jak stosowanie narzędzia z pogranicza wielu nauk takich jak psychologia, marketing czy informatyka, może przełożyć się na lojalność klienta?

Eyetracking, czyli wirtualny kontakt wzrokowy

Okulografia, bo tak oryginalnie określane jest eyetracking, to badanie ścieżki ruchu oczu. Pozwala określić gdzie kieruje się w danym momencie wzrok badanego. Podpowiada na co zwraca uwagę, jak długo patrzy się na dany punkt lub co robi, kiedy nie znajdzie tego czego szuka.

optymalizacja
optymalizacja

Wnioski z badań eyetrackingowych są kopalnią wiedzy przy projektowaniu stron internetowych. Pomagają zrozumieć jak zaprojektować witrynę, by była jak najlepiej odbierana przez odwiedzających ją internautów. Dzięki okulografi wiadomo, gdzie na stronie umieszczać odnośniki, reklamy czy najnowsze promocje tak żeby były zauważone przez potencjalnego klienta i przyciągały go, zamiast odstraszać. Eyetracking dotyka wielu aspektów, od kolorystyki aż po rozmieszczenie zakładek na stronie web.

 

Co okulografia wniosła do marketingu internetowego?

Wiedza jaką badania eytrackingowe wniosły do e-marketingu, jest nie do przecenienia. Tworząc profesjonalną stronę internetową, warto wykorzystać kilka wniosków z nich płynących:

  • Internauci nie zwracają już uwagi na bannery reklamowe. Występuje zjawisko „znieczulicy”, co z kolei przekłada się na rozwój alternatywnych metod promocji strony m.in. wysokiej jakości, interesujących treści czy marketingu szeptanego.
  • Użytkownicy internetu przyswajają informacje wybiórczo. Najwięcej czerpią z pierwszych linijek treści. Zastosowanie zdjęć w środku spójnego tekstu powoduje ich ominięcie i niezanotowanie przekazu, który mogły zawierać. Ważne jest, żeby grafika podkreślała treść, a nie z nią kontrastowała.
  • Nadmiar treści i jej niedobór niosą takie same negatywne efekty w postaci niezadowolenia użytkowników. Istotne jest, aby strona była zaprojektowana w sposób prosty i przejrzysty, tak żeby nawigacja na niej była jak najbardziej wygodna dla potencjalnego klienta.

Oczywiście podobnych przykładów jest więcej, ale często wymagają dużego doświadczenia oraz dotyczą indywidualnych branż. Klienci szukający porady u lekarza, a tacy, którzy chcą kupić wymarzony aparat fotograficzny, mają inne oczekiwania. Inaczej zachowują się na odwiedzanych portalach firm, dlatego każdy z nich musi być zaprojektowany w indywidualny sposób.

Dlaczego eyetracking ma znaczenie dla Twojej firmy?

Eyetracking jest ścieżką, którą klient chodzi po Twojej stronie. Ważne, żeby wiedział, dokąd prowadzi, ponieważ nie ma czasu błądzić. Odpowiednio zbudowana strona internetowa sprawi, że odwiedzający ją bez problemu trafi do Twojej oferty. Pozwoli mu też wygodnie poruszać się między poszczególnymi podstronami, a Tobie umieścić produkty czy usługi tam, gdzie spodziewa się je znaleźć. Klient zadowolony to klient lojalny, a więc taki który wróci na Twoją stronę po następne zakupy.

Jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa była odbierania intuicyjnie, a czas spędzony na niej przynosił Ci realne korzyści w postaci klientów dokonujących zakupów, zapraszamy do kontaktu z Grupą M40. Pomożemy dostosować Twoją stronę do wymogów branży, w której działasz z użyciem nowoczesnych technik marketingowych.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze i to ono buduje lojalność klienta!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Masz pytanie?

Skontaktuj się ze nami                                                                                                                             

kontakt@grupam40.pl

Dodaj komentarz