Identyfikacja fraz kluczowych

Analiza słów kluczowych wraz z kreacją odpowiednich treści to procesy uzależnione od siebie. Wynajdywanie kluczowych fraz podporządkowane jest tworzeniu odpowiedniego do nich contentu, zaś sama treść musi być spójna w rozumieniu z danym słowem.

Poszukiwanie dobrej metody na zaistnienie

W każdym przypadku pracy nad treścią, musimy zidentyfikować właściwe słowa kluczowe. Przy tym procesie należy pamiętać, że tendencje wyszukiwarek są zmienne i na przestrzeni lat cały czas ewoluują. Samo skupienie się na ogólnych sformułowaniach nie ma dziś najmniejszego sensu. W obecnej fazie content marketingu należy podchodzić do każdego procesu promocyjnego w sposób indywidualny gdyż nie ma jednego klucza do sukcesu.

Wielu specjalistów rozpoczyna tego typu proces od uruchomienia kampanii AdWords. Jest to dobra metoda na start, w przypadku kiedy jesteśmy w stanie zainwestować jakieś środki, by pojawić się w sieci. Dla osób niepewnych tej inwestycji jest jednak sposób. W panelu AdWords można w łatwy sposób sprawdzić jaką cenę żąda Google za konkretne wyszukiwane hasła. Dzięki podanej kwocie możemy proporcjonalnie ocenić na jakich frazach warto się skupić. Dobrym sposobem na wstępną analizę rynku jest także znane od tysięcy lat podejrzenie konkurencji. Musimy zajrzeć na jakich słowach skupia się nasz konkurent – tu najlepsze jest narzędzie Senuto, które da nam obraz na jakich słowach nasi rywale mają największy ruch.

Tworzenie przyjaznego contentu

Stworzenie adekwatnej listy słów kluczowych to jedno, następnym etapem musi być odpowiedzenie sobie na te hasła dobrze dobranymi treściami. To, że będziemy w wyszukiwarce w pierwszej trójce na frazę „pralki” nic nam nie daje, jeżeli prowadzimy internetowy sklep wędkarski. Dziś tendencje w e-marketingu się zmieniły przez ciągłe przeobrażania wyszukiwarek internetowych. Model, który jeszcze kilka lat temu przynosił dużo zysków – a polegający jedynie na umieszczeniu słów kluczy w treści, jest dziś archaizmem. Od czasu wprowadzenia algorytmu hummingbird, Google skupia się na analizie celu użytkownika sieci czy badaniu przekrojowo jakości i odpowiedniości treści.

Obecnie robot Google wchodząc na stronę np. o pompach głębinowych wie już przed samą wizytą jakich fraz powinien tam szukać. Parafrazując – mechanizm ten bada przede wszystkim same tematy a nie konkretne słowa kluczowe. Temat musi być wyczerpany a tekst odpowiednio sformatowany i dopasowany do wyszukiwarki – co przypomina dziś dobrze skrojone rozprawki zadawane nam na języku polskim i oceniane przez wymagającego belfra. Budując nowe treści musimy je konstruować pod kątem fraz kluczowych, które robot będzie poszukiwał w kontekście danego tematu. Twórca contentu musi być dziś przeszkolony z semantyki, aby dobrze badał znaczenie danej treści w języku. Naszym celem musi być osiągniecie pozycji autorytetu w danej dziedzinie co nazywane jest w branży Topical Authority.

Sukces w SEO

Sukces osiągnięty w SEO nie jest sprawą banalną i uwarunkowaną jedynie przez zaangażowanie w pracę na stronie. Proces pozycjonowania przez nowe metody analizy danych jest niezwykle złożony. W gąszczu fraz kluczowych trzeba znaleźć te najwłaściwsze i pod nie tworzyć wysokiej jakości treści. Frazy kluczowe muszą iść zawsze w parze z adekwatnym contentem. W celu analizy danych i przepływu ruchu w sieci należy korzystać z właściwych narzędzi pomocniczych (Senuto,  Keyword Planner).

W celu sprawnego i skutecznego pozycjonowania musimy mieć także świadomość tego, że nasze treści muszą być unikalne i dobrze sformatowane oraz posiadać odpowiednią długość. Nigdy nie możemy zapominać o podstawach tego procesu. Dziś istotne jest również, aby posiadać w sieci Topical Authority. Jeżeli do tych wskazówek dołożysz trochę zaangażowania i zainteresowania tematem to istnieje duża szansa, że uda się Tobie osiągnąć sukces!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Masz pytanie?

Skontaktuj się z nami.

kontakt@grupam40.pl

Dodaj komentarz