influencer

Influencer marketing – jeden z trendów 2018

W dobie rosnącej świadomości odbiorców na temat manipulacji w reklamie, jej tradycyjna forma zdążyła już znudzić i zniechęcić. Coraz częściej reklamy w internecie są blokowane przez wtyczki tj. adblock lub omijane, przez co pozostają niezauważone. Ciągle wyświetlające się reklamy, które zasłaniają właściwą treść strony, denerwują odbiorców, tym bardziej, że często nie są dopasowane do danej osoby.

W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych form reklamowych, odbiorcy szukają opinii na temat interesującego ich produktu lub usługi na blogach czy grupach w mediach społecznościowych. Z badań wynika, że social media są drugim, zaraz po oficjalnej stronie firmy, miejscem, gdzie udajemy się w poszukiwaniu informacji i opinii, a znalezionym tam rekomendacjom ufa aż 90% użytkowników, podczas gdy tradycyjnym reklamom zaledwie 30%. Dlatego też tak wielki boom przeżywa obecnie influencer marketing.

Kim jest influencer? Jest to osoba, która stała się autorytetem dla pewnego grona osób. Głównie są to clelebryci, którzy otoczeni rzeszą fanów wzbudzają zaufanie, podziw, a ich opinia wiele znaczy, wydaje się być autentyczna i wiarygodna.

Ale nie tylko celebryci mogą promować produkty. Każdy kto zebrał wokół siebie grupę „obserwatorów” może zostać zaproszony przez firmę do współpracy jako influencer. I powinno to być coraz powrzechniejsze zjawisko. Często bowiem opinia zwyczajnej osoby daje lepsze efekty. Ich ocena jest jeszcze bardziej autentyczna, a odbiorcy utożsamiają się z nimi, „są jednymi z nas”.

Jakimi cechami powinien wyróżniać się dobry influencer? Oprócz rosnącego zasięgu, powinien utrzymywać stały kontakt z grupą odbiorców. Ponadto powinien być wiarygodny, a jego opinia powinna wpływać na pojawiające się trendy.

Specjaliści wróżą bardzo dobrą przyszłość influencerom. Do 2020 roku będzie to najszybciej rozwijająca się forma reklamy. Jednak tak szybko jak ich popularność rośnie, tak szybko może zacząć spadać, kiedy tylko influencerzy dadzą się ponieść, a odbiorcy „przejedzą” się kolejnym lokowaniem. Zaufanie do nich zacznie maleć. Mimo wszystko ten rodzaj marketingu przetrwa, a konsumenci jedynie przerzucą się na tych mniej skomercjalizowanych, lokalnych liderów, którzy mimo mniejszego zasięgu mogą przynosić lepsze efekty, o czym wspomnieliśmy już wyżej.

Podsumowując, influencerzy, są wielką siłą marketingu i mogą cieszyć się rosnącą atrakcyjnością na rynku.

Dodaj komentarz