Jak zwiększyć efektywność mediów społecznościowych – 5 wskazówek

Media społecznościowe ułatwiają komunikację międzyludzką i są jednym z najskuteczniejszych środków przekazu. Dlatego większość firm wykorzystuje Social Media w celach reklamowych. Okazuje się, że właściwie prowadzone fanpage są jedną z najefektywniejszych metod zwiększania konwersji na stronie.
Jak podtrzymywać kontakt ze swoimi klientami i czytelnikami przez media społecznościowe? Udzielimy pięciu cennych wskazówek, które sprawdzają się na każdym profilu.

1.      Analizuj dawne treści dotyczące branży i pracuj, nad jakością swoich postów

Większość przedsiębiorstw analizuje efekty postów w Social Mediach, po opublikowaniu ich. Musisz wiedzieć, że aktualnie można robić to za pomocą narzędzi, które umożliwiają zapoznanie się z dotychczasowymi wynikami. Jednak powinieneś brać pod uwagę, na jakim konkretnie portalu chcesz odnieść sukces, bo jak wiadomo strategia idealna dla Facebooka, może być kompletną klęską na Twitterze.

2.      Optymalizuj wizualny Content Marketing z linkami

Wizualny Content Marketing, czyli interesujące grafiki i video,zachęcające do zapoznania się z proponowaną treścią. Mogą one służyć za idealne „bramki” do cennych postów na blogu, nowości prowadzanych na stronę lub produktów w sklepie internetowym. Dlatego też, kiedy planujesz wizualny Content Marketing na Social Media, pomyśl w jaki sposób możesz zainteresować odbiorcę, a następnie odnieś to bezpośrednio do Twojej strony, produktu lub usługi.

3.      Zmieniaj formaty publikowanej treści

Nie zamykaj się na jeden typ publikacji. Musisz być otwarty na wszystkie opcje. Nie chodzi o to, aby otwierać kanał na YouTube i poświęcać godziny na wymyślanie i montowanie filmów. Skup się na przekonwertowaniu Twoich istniejących artykułów na postać graficzną, ponieważ umożliwi Ci to docieranie do wielu użytkowników korzystających z takich mediów jak Instagram, czy Pinterest.

4.      Stwórz swój plan działania w Social Mediach

Wiele organizacji czuje się przytłoczonych koniecznością tworzenia treści dla każdego kanału Social Media. Jeszcze więcej marek tworzy jeden typ działania w Social Mediach i próbuje go rozdmuchać wszędzie, gdzie jest to możliwe. Tak nie można! Potrzebujesz planu! Musisz wiedzieć:

  • jakie Social Media wybierasz (np. Facebook),
  • dla kogo chcesz kierować swoje posty (strategia),
  • jaki jest cel Twoich działań w Social Mediach,
  • jaką strukturę będą miały Twoje posty,
  • w jakim tonie będą publikacje (ironicznym, poważnym, etc.)
  • jak ta sieć będzie współpracować z pozostałymi platformami, na których będziesz tworzyć reklamę,
  • jakie działanie chcesz wywołać wśród odbiorców,
  • kiedy i jak często chcesz dodawać posty,
  • jaki będzie typ treści (tekst, video, grafiki).

Po konkretnym opracowaniu tych punktów sukces oczywiście nie jest gwarantowany, bo ten typ marketingu nie jest łatwy, ale jeśli wdrożysz swój plan poprawnie i będziesz nad nim cały czas pracować, to jest duża szansa, że Ci się powiedzie.

5.      Bądź konsekwentny

Jednym z najlepszych sposobów, aby zwiększyć swoją liczbę obserwujących i podwyższyć ich zaangażowanie w Social Mediach jest konsekwencja. Musisz pamiętać o tym, aby Twoje posty były regularne, istotne, ciekawe i wartościowe dla wybranej grupy odbiorców. Możesz planować posty z dużym wyprzedzeniem, co ułatwi realizowanie strategii i pozwoli Ci zaoszczędzić czas.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Masz pytanie?

cropped-wycieta_pomarancza2.png

Skontaktuj się ze nami

kontakt@grupam40.pl

Dodaj komentarz