pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie jako obowiązek nowoczesnego przedsiębiorcy

Mówi się, że jeśli czegoś nie ma w internecie to znaczy, że nie istnieje. Powiedzenie to ma żartobliwy charakter, lecz tkwi w nim ziarno prawdy. Granica pomiędzy rzeczywistością a światem wirtualnym zaciera się coraz bardziej. W internecie odnajdujemy informacje, rozrywkę, pracę, a czasem nawet przyjaźń lub miłość. Możesz być tradycjonalistą i obawiać się, że dalszy rozwój technologiczny sprawi, że roboty przejmą kontrolę nad światem. Poglądy nie mają jednak żadnego znaczenia. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, musisz dopasować się do panujących warunków. Obecność w sieci jest kwestią Twojego być albo nie być na rynku.

 

Decydując się na promocję w internecie masz do wyboru kilka sposobów. Wśród nich możemy wyróżnić Google AdWords, social media oraz pozycjonowanie. Skupmy się na tym ostatnim. Pozycjonowanie zakłada podjęcie działań, które mają na celu ulokowanie Twojej strony na szczycie wyników wyszukiwania. Dlaczego to takie ważne? Według statystyk, aż 93% użytkowników zwraca uwagę jedynie na dziesięć czołowych pozycji. Jeśli znajdujesz się dalej, pozostajesz niezauważony, a cała rzesza klientów przechodzi Ci koło nosa. Jak zatem przestać być anonimowym?

Bez pozycjonowania ani rusz

→ Pozycjonowanie strony lub sklepu – 70 % przez 10 miesięcy←

Aby zaistnieć w sieci, potrzebujesz dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. W przeciwnym wypadku pozyskanie klientów i generowanie zysków stanie się niemal niemożliwe. Rozpoznanie nowoczesnej witryny nie wymaga rozległej wiedzy merytorycznej. Jej zalety są dostrzegalne na pierwszy rzut oka, pod postacią względów estetycznych. Mowa tutaj o atrakcyjnej szacie graficznej, a także intuicyjnym interfejsie. Kolejnym ważnym czynnikiem jest responsywność, czyli dostosowanie strony internetowej do standardów urządzeń mobilnych. Nieodzowne jest również zadbanie o warstwę techniczną. Wszystkie podstrony muszą zostać opatrzone dedykowanym meta tytułem, a także opisem, który określa tematykę strony.

skuteczny marketing

Czytanie ciągle w modzie

→Nowoczesna strona www w 10 ratach 0%←

Tworzenie treści stanowi jeden z głównych motorów napędowych procesu pozycjonowania. Redagowanie specjalistycznych artykułów na potrzeby promocji nazywamy content marketingiem. Jego celem jest formułowanie ciekawych treści o wysokiej wartości merytorycznej. Kluczem do sukcesu jest zachowanie odpowiedniej struktury. Pomocne okazuje się podzielenie tekstu na zwięzłe akapity, nadanie im śródtytułów, a także wypunktowanie bądź pogrubienie najistotniejszych faktów. Ponadto należy rozmieścić w tekście rozsądną dawkę słów kluczowych. Pamiętaj o zachowaniu umiaru. Tekst naszpikowany sztucznymi sformułowaniami może spowodować obniżenie Twojej wiarygodności w oczach klienta.

Nie daj się zmylić przez słowo „content”, które w wolnym tłumaczeniu oznacza „treść”. Marketing w tym wydaniu może przybierać formę grafik, filmów a także podcastów.

Opieka ekspertów czy niezależność?

Wśród przedsiębiorców działających w rozmaitych branżach możemy wyróżnić dwa podejścia do pozycjonowania oraz ogółu działań marketingowych:

  • Pozycjonowanie stacjonarne – stanowi rozwiązanie wybierane przez przedsiębiorców, którzy cenią sobie samodzielność i kontrolę nad sytuacją. Polega na stworzeniu działu SEO w strukturach swojej firmy.
  • Pozycjonowanie niestacjonarne – zakłada podjęcie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Taka opcja pozwala na zaoszczędzenie sporej ilości pieniędzy oraz czasu.

Pozycjonowanie jako klucz do stabilizacji

Pozycjonowanie wymaga sporo pokory. Wprowadzenie Twojej strony na pierwszą stronę Google nie oznacza, że pozostaniesz już tam na zawsze. Utrzymanie wysokiej pozycji wymaga regularnej pracy. Można tego dokonać przy pomocy optymalizacji strony, a także działań zewnętrznych takich jak: reklamy, artykuły sponsorowane oraz linki wewnętrzne. Połączenie wszystkich wspomnianych narzędzi jest gwarancją nieustannej progresji. Niewątpliwie warto wdrożyć pozycjonowanie jako jeden ze sposobów rozwoju Twojej firmy.

Chcesz dowiedzieć się czy pozycjonowanie będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu?

Dodaj komentarz