Sierpniowa aktualizacja Google

Google stale wprowadza drobne zmiany w swoim algorytmie. Jednak kilka razy w roku pojawiają się większe aktualizacje. Niestety Google nigdy nie wyjaśnia szczegółów, tak było i tym razem.

 

Do tej pory Google nie wprowadzał zmian głównego algorytmu podczas wakacji, dlatego sierpniowa aktualizacja zaskoczyła wszystkich z branży SEO.

Czego może ona dotyczyć?

Mimo, że jak zwykle szczegóły pozostają nieznane, istnieją już pewne domysły co do jej zakresu.

Ostatnio Google przykłada dużą wagę do tego, aby wyniki wyszukiwania były jak najlepiej dopasowane. Stąd przypuszczenie, że tego właśnie miała dotyczyć aktualizacja. Największe zmiany mogą dotknąć zatem stron, które zbyt wolno się wczytują i zawierają nieciekawą treść. Takie, które są po prostu zaniedbane lub źle optymalizowane.  Część specjalistów uważa również, że większe zmiany zauważa się w wynikach mobilnych niż desktopowych. Na razie nie można jednak wyciągnąć jednoznacznych wniosków. Google poinformował jedynie, że aktualizacja miała na celu zwiększyć widoczność stron, które wcześniej nie były docenione.

Po analizie niektórzy uważają, że aktualizacja miała największy wpływ na strony z branży medycznej i finansowej. Ale w innych dziedzinach również odnotowano zmiany.

Jeśli więc zauważyliśmy spadki w pozycjach, nie pozostaje nic innego, jak obserwować zmiany, porównywać swoją stronę z konkurencją i wyciągać wnioski. Jeżeli spadliśmy w rankingach, to na pewno jest coś w czym wypadamy gorzej od stron o podobnej tematyce.

Wiele osób osiada na laurach i uważa, że skoro osiągnęli dobrą pozycję, to nic tego nie zmieni. Prawda jest taka, że strony muszą się rozwijać, inaczej szybko zostaną w tyle.

Dodaj komentarz