pozycjonowanie stron

WordPress – dlaczego warto z niego korzystać

Praktycznie każdy pozycjoner Ci powie, że najlepiej jest zakładać stronę internetową właśnie przez WordPress. Odkąd się pojawił w 2002 roku, jego popularność znacząco wzrosła i stał się niemal liderem na rynku CMS. My również go polecamy – zwłaszcza pod względem pozycjonowania. Dlaczego? Poznaj jego najważniejsze zalety w tym artykule!

Czym jest CMS?

Warto zacząć od podstaw, czyli od wyjaśnienia tego tajemniczego skrótu. CMS znaczy Content Management System, co można wolno tłumaczyć jako „System Zarządzania Treścią”. Jest to swojego rodzaju panel, dzięki któremu można edytować swoją stronę. CMS jest o tyle przyjemny, że mogą z niego korzystać osoby nie mające wiedzy na temat kodu HTML/CSS. Ma bardzo przejrzysty i intuicyjny interfejs, którego łatwo opanować. Wszelkie zmiany i dodawanie grafiki, zmiany motywu strony, pozycjonowanie jej czy edycja jej treści to tylko niektóre możliwości, jakie daje CMS. Nauka CMS-a nie jest długa i skomplikowana, stąd jego duża popularność wśród blogerów, ale również właścicieli sklepów internetowych i nie tylko.

Obecnie na rynku jest bardzo wiele systemów CMS. Możliwe, że jest ich nawet ponad 100. Wymienić wśród nich można takie programy jak Joomla, Magento, Drupal czy właśnie WordPress. Każde z nich ma swoje własne funkcje i poziom zaawansowania, które jednym przypasują, a innym – już niekoniecznie. Spośród nich wszystkich to jednak WordPress przoduje. Skąd więc taka jego popularność?

WordPress jest łatwy w obsłudze

WordPress swoją popularność i dobrą renomę zdobył nie bez powodu. Zachwalany jest przede wszystkim za to, że jest naprawdę łatwy w obsłudze. Wspomniany już wcześniej intuicyjny i przejrzysty interfejs jest główną domeną WordPressa. Ma on czysty i minimalistyczny wygląd, co pozwala na łatwe odnalezienie się w jego funkcjach. Dodatkowo posiada możliwość zainstalowania  w nim języka polskiego, co jest jeszcze większym udogodnieniem.

WordPress jest DARMOWY

Wielu może zadowolić fakt, że WordPress jest programem opierającym się na modelu open source, co znaczy, że jest całkowicie darmowy. Owszem, istnieją wtyczki i szablony, za które trzeba płacić, ale stanowią one zdecydowaną mniejszość. Ponad 90% z nich nic nie kosztują, tak samo jak wszelkie aktualizacje. Jedynie serwer i domena są płatne, ale to nie jest duży wydatek.

WordPress jest responsywny

W dzisiejszych czasach korzysta się z internetu nie tylko poprzez komputer stacjonarny czy laptop. Teraz to przede wszystkim dominują smartfony i tablety, których używamy codziennie i wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Jeżeli sklep internetowy (czy każda inna strona internetowa) nie jest dostosowany do urządzeń mobilnych, natychmiast traci nie tylko na szybkości ładowania, ale przede wszystkim na kliencie. WordPress automatycznie tworzy wersję mobilną strony, którą również można edytować i dopasować do swojej wizji.

WordPress posiada wtyczki

Wtyczka to nic innego jak dodatkowe funkcje, które znacznie ułatwiają prowadzenie swojej strony. Obecnie jest ich tak dużo, że ciężko jest je wszystkie zliczyć. Istnieją zarówno płatne, jak i darmowe wtyczki – na szczęście te drugie stanowią większość. Jest niemal pewne, że pobierzesz przynajmniej jedną z nich. Są takie, które ułatwiają pozycjonowanie, poprawiają szybkość ładowania strony czy usuwają SPAM w komentarzach. Jeżeli chcesz w jakiś sposób ułatwić sobie obsługę swojej witryny, na pewno jest na to jakaś wtyczka. A jak się je instaluje? Wpisujesz w wyszukiwarkę wtyczek nazwę tej, co cię interesuje, a następnie klikasz „Zainstaluj wtyczkę”. I tyle!

WordPress a pozycjonowanie – warto?

Czy chcąc założyć firmową stronę internetową, to WordPress będzie wystarczający? Pod względem pozycjonowania – jak najbardziej! Wspomniane wcześniej zalety tego CMS-a idealnie sprawdzają się w działaniach SEO, głównie przez swoją łatwość w obsłudze.

WordPress szczególnie poleca się przy zakładaniu blogów, co również jest bardzo przydatne dla firm i sklepów internetowych, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Osobny blog, z bogatą i rzetelną treścią związaną z usługami firmy to idealny sposób na dobre wypozycjonowanie swojej strony.

 

Z WordPressa korzysta wiele słynnych firm, a średnio – co czwarta strona internetowa. Zdominował rynek CMS-ów jak najbardziej zasłużenie, dlatego tak bardzo się go poleca praktycznie każdemu, kto myśli na poważnie o założeniu swojej witryny. Od nas, firmy GrupaM40 usłyszysz dokładnie to samo – chcesz mieć dobrze wypozycjonowaną stronę? Skorzystaj z WordPressa!

Dodaj komentarz